Internet Publishers: Uniek bereik naar jonge papa's en mama's in Vlaanderen

89%
is vrouw 
84%
is tussen 20 en 40 jaar
18%
Wil zwanger worden
73%
Is mama
130k
Bezoekers per maand
9.000
E-mail adressen

Portfolio jonge ouders

Rich Media & VideoHet portfolio jonge ouders bestaat uit een aantal kwaliteitswebsites voor (toekomstige) mama’s en papa’s met een groot aantal verschillende onderwerpen en thema’s. De site’s bevatten gratis informatie voor papa’s en mama’s (in wording) die zonder beperkingen beschikbaar is.

Op enkele site’s kan ingeschreven worden voor extra mogelijkheden zoals het ontvangen van een e-mail nieuwsbrief, deelnemen aan het forum, deelnemen aan prijsvragen of het insturen van reacties en het downloaden van e-books.

Bekijk hier het portfolio voor jonge ouders in Vlaanderen:

portfolio jonge ouders

Zwanger wordenZwangerschapBevallingKindjes tot 3 jaar
Babyplaza.ne
Mamaenmeer.be
Papaworden.be
Babies.beBabyinfo.be
Vurchtnaarheidscalculator.beLeefwijze.be
Anticonceptiemethoden.beIkbenzwanger.beGeboortdecadeau.be
Vruchtbaarheidstesten.beZwangerschapscomplicaties.be
E-book: Zwanger wordenE-book: 40 weken zwangerE-book: eerste jaar

Babyplaza.be

Babyplaza.be bestaat al sinds 2006 en is een website voor Vlaamse papa’s en mama’s die alles willen weten over zwanger worden, zwanger zijn, bevallen en kindjes tot 3 jaar. Met actueel nieuws, praktische informatie, email nieuwsbrieven, wedstrijden en informatieve video’s.

Van het forum wordt veel gebruikt gemaakt om kennis en ervaring tussen mama’s uit te wisselen.

De website van Babyplaza bevat de volgende rubrieken:
Zwanger worden
Zwangerschap
De geboorte
Baby
Babynamen

Babyplaza wordt ondersteund door pagina’s op Facebook en Google+.

Mamaenmeer.be

Mamaenmeer.be is de betrouwbare informatiebron voor Vlaamse papa’s en mama’s die alles willen weten over zwanger worden, zwanger zijn, bevallen en kindjes tot 3 jaar.

Vrouwen die bezig zijn met een belangrijke gebeurtenis in hun leven zijn een heel erg betrokken publiek die veel tijd besteden aan het zoeken van allerhande informatie en producten.

De website van Mamaenmeer bevat de volgende rubrieken:

Mamaenmeer wordt ondersteund door pagina’s op TwitterFacebook en Google+.

Papaworden.be

Papaworden.be is de betrouwbare informatiebron voor en door mannen die papa worden of al vader zijn van een kindje tot drie jaar.

Papaworden.be geeft relevante informatie over de veranderingen bij de partner, de ontwikkeling bij de mama en haar (ongeboren) kindje.  Papaworden biedt de informatie in de vorm van (online) hulpmiddelen, producten, heel veel (opvoedings)tips, video’s en aanbiedingen.

De website van Papaworden bevat de volgende rubrieken:

Papaworden wordt ondersteund door pagina’s op Facebook papaworden en Google+.

Babies.be

Babies.be is het informatieportaal voor toekomstige ouders. De informatieve website geeft informatie over alles aspecten van zwanger worden, de zwangerschap en de bevalling. De artikels geven diepgaande informatie over de verschillende onderwerpen en links naar andere websites voor meer informatie.

De website van Babies bevat de volgende rubrieken:

Babies wordt ondersteund door pagina’s op Google+.

Babyinfo.be

Babyinfo.be is een informatieve website over voeden en opvoeden met informatie voor jonge ouders over receptjes en gezonde voeding en spelletje met de baby.

De site geeft relevante informatie over de eerste vaste voeding voor kinderen en welke spelletje de ontwikkeling van het kindje stimuleren. Ouders plaatsen ook zelf receptjes en spelletjes.

Babyinfo wordt ondersteund door pagina’s op Facebook en Google+. De website van babyinfo bevat de volgende rubrieken:

Leefwijze.be

Leefwijze.be is een online gezondheidsmagazine speciaal voor vrouwen die gezond willen leven, in verwachting zijn of al mama zijn. Vele interessante artikelen over:

Leefwijze heeft een Facebook leefwijze.

Leefwijze is in september 2015 toegevoegd aan het portfolio.

Anticonceptiemethoden.be

Anticonceptiemethoden.be is een objectief overzicht van de verschillende anticonceptiemethoden voor vrouwen en mannen om ongeplande zwangerschap te voorkomen.

Rubrieken zijn ondermeer:

Vruchtbaarheidscalculator.be

Vruchtbaarheidscalculator.be is de grootste website van Vlaanderen voor vrouwen de vruchtbare periode en bevallingsdatum willen berekenen. Naast de vruchtbaarheidscalculator is er informatie over vruchtbaarheidsproblemen, vruchtbaarheidstesten, zwanger worden, zwangerschapstips.

Op vruchtbaarheidscalculator.be kan een gratis e-book gedownload worden over zwanger worden. De website van vruchtbaaheidscalculator bevat de volgende rubrieken:

Vruchtbaarheidstesten.be

Vruchtbaarheidstesten.be is een informatieve website over de (on)vruchtbaarheid van mannen en vrouwen. Op vruchtbaarheidstesten.be kan een vruchtbaarheidstest gedaan worden.

Vruchtbaarheidstesten.be  bevat de volgende rubrieken:

Geboortecadeau.be

 

Op geboortecadeau.be kunnen mama’s die in verwachting zijn de verwachte geboortedatum, tot 4 weken voor de verwachte bevallingsdatum, voorspellen. Als de verwachte bevallingsdatum goed voorspeld is, ontvangen ze een passend cadeautje.

Van de mama’s die zich inschrijven zijn naam, email adres en de week van de zwangerschap bekend.

De mama’s die ingeschreven zijn bij Geboortecadeau ontvangen elke week een mail met daarin wetenswaardigheden over de ontwikkeling van de baby en het eigen lichaam voor die betreffende week.

Na de bevalling worden de ingeschreven mama’s nog 3 jaar wekelijks gemailed met relevante informatie over de ontwikkeling van het kindje.

De extra advertentiemogelijkheid op geboortecadeau is sponsoring van het cadeau. Cadeau sponsoring is telkens voor een periode van 2 maanden. Het cadeau met de sponsornaam is zichtbaar op de inschrijfpagina en de bevestigingspagina.

Zwangerschapscomplicaties.be

Zwangerschapscomplicaties.be is een infomatieve website over de complicaties die tijdens de zwangerschap kunnen voorkomen. Helaas verlopen niet alle zwangerschappen zonder problemen.

Op Zwangerschapscomplicaties.be worden de meest voorkomende complicaties uitgelegd.

Ikbenzwanger.be

Ikbenzwanger.be is een website voor mama’s die in verwachting zijn en behandelt een groot aantal verschillende onderwerpen voor zwangere mama’s en geïnteresseerde papa’s.
Ikbenzwanger.be bevat onder meer de volgende onderwerpen:

Babyflock.nl

Babyflock.nl is een Nederlandse website met informatie over alle aspecten van de zwangerschap en bevat de volgende rubrieken:

  • Babynamen
  • Zwanger worden
  • Zwangerschap
  • Geboorte
  • Baby
  • Woordenboek
  • Zwangerschaps kalender

Online media

testpanelInternet Publishers biedt verschillende mogelijkheden voor online adverteren op de websites voor jonge ouders in Vlaanderen. Naast display advertising zijn er verschillende online media toepassingen zoals content integration, rich media, video en specials zoals sampling, testpanels en e-book advertsing.

Bekijk hieronder alle online media mogelijkheden:

 

Display advertising & text ads

display advertisingDisplay advertising is perfect mogelijk op alle beschikbare websites in het netwerk.
Bannering wordt aangeboden Run of Network (RON), Run of Site (ROS) of getarget per rubriek ‘zwanger worden’, ‘zwangerschap’ en ‘kindjes tot 3 jaar’.

Display advertising genereert naamsbekendheid in de periode waarin toekomstige mama’s op zoek zijn naar de beste producten en merken voor de kinderen. Het toevoegen van een ‘call tot action’ of een aanbieding in de banners leidt tot bezoek van geïnteresseerde consumenten aan de website of aanbiedingspagina.

Internet Publishers biedt alle standaard IAB formaat banners op vrijwel alle websites aan.

Naast de UAP formaten zijn per site ook in-page units, expandables, over-the-page units, online video en de IAB Rising Star formaten mogelijk. Internet Publishers biedt op enkele websites ook andere speciale formaten aan. Zie hiervoor Rich Media.

Text ads

Text Link Ads (TLA) zijn klikbare advertenties in de vorm van tekst gecombineerd met een kleine afbeelding of logo. Internet Publishers biedt verschillende formaten aan op een aantal websites.

Mobile advertising

mobile advertisingMobile advertising wordt steeds belangrijker met de toename van mobiele toestellen. Op sommige websites is al meer dan 40% van de bezoekers die via een tablet of smart phone onze websites bezoeken.

Met mobile advertising wordt meer persoonlijke en gepersonaliseerde interactieve reclame mogelijk. De mobile advertising bestrijkt een breed scala van mogelijkheden.

De websites van Internet Publishers zijn bijna allemaal ‘responsive‘ en geschikt voor alle mobiele toestellen.

Content integration & advertorials

content integration

Veel jonge papa’s en mama’s zijn onzeker en hebben tijdens en na de zwangerschap veel vragen. Artikels met relevante en objectieve informatie zijn van hoge toegevoegde waarde voor (zwangere) vrouwen en jonge ouders.
Tegen het einde van de zwangerschap is er voldoende tijd om informatie in te winnen over allerlei relevante zaken. Deze periode is dus van groot belang om vrouwen kennis te laten maken met verschillende producten en merken.

Gelezen worden is vaak effectiever dan gezien worden

Adverteerders kunnen commerciële artikels (advertorials) plaatsen op de websites in de relevante rubrieken.  Artikels van 400 – 800 woorden worden door de bezoekers goed gelezen. In de artikels kunnen foto’s en links opgenomen naar andere websites voor aanbiedingen of online shops.

Artikels worden geplaatst op onze websites en moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • unieke tekst (niet eerder gepubliceerd op internet)
  • 400-800 woorden
  • maximaal 3 uitgaande links
  • maximaal 2 afbeeldingen van maximaal 300×300 of 1 video

De artikels staan minimaal 7 dagen op de homepage en komen dan in de relevante rubriek zonder tijdsbeperking en zijn een uitstekende basis zijn voor linkbuilding en SEO.

Aan het artikel kunnen, tijdelijk, acties of promoties toegevoegd worden.
De artikels worden ook doorgeplaatst op onze Facebook en Google+ pagina’s.

Content integration en display advertising (bannering) zijn een effectieve mix is om betrouwbare informatie te geven en merkbekendheid te vergroten.

E-mail marketing

e-mail marketingE-mail marketing is een effectief middel om jonge ouders persoonlijk te benaderen met relevante informatie en aanbiedingen. De nieuwsbrieven worden verzonden naar selecties van de databases.

Targeting is perfect mogelijk op basis van onder andere geslacht, leeftijd en postcode.

Internet Publishers beschikt over een actueel opt-in bestand van e-mail adressen die zich ingeschreven hebben op de site als (forum)lid, voor e-mail nieuwsbrieven of deelnemer aan wedstrijden.

De beschikbare email opt-in bestanden zijn onder meer:

  • zwangere mama’s verkregen via geboortecadeau.be
  • jonge mama’s met kindje jonger dan 3 jaar verkregen via geboortecadeau.be
  • zwangere mama’s verkregen via aanvragers van het e-book ’40 weken zwanger’
  • jonge mama’s met kindje jonger tot 1 jaar verkregen via het e-book ’48 weken’
  • mama’s die een ‘ticker’ op babyplaza tickers gedownload hebben
  • deelneemsters aan wedstrijden

Rich Media & Video

Rich Media VideoNaast de standaard Display en Video advertising zijn op een aantal websites ook speciale Rich Media formaten mogelijk. Dit hangt af van de technische mogelijkheden van de website en het aangeleverde materiaal.

Online video heeft bewezen grote aandacht en hoge doorklik ratio’s. Rich Media en video hebben een zeer grote attentiewaarde. Video kan gebruikt worden voor informatie, instructie, product presentatie of aanbiedingen.
Internet Publishers biedt ook de mogelijkheid om commercials in de videoplayers of videobanners af te spelen.

Veel is mogelijk omdat alle websites zelf ontwikkeld zijn en ons technische team tot veel in staat is.

InPageVideo

InPage video opent zich zelf als de bezoeker over de pagina scrollt.  InPageVideo is een gebruikersvriendelijk en impactvol formaat. Impactvol omdat de video op groot formaat in het hart van de content wordt afgespeeld en gebruiksvriendelijk omdat de kijker zelf de keuze heeft om de video commercial wel of niet te kijken. Ook speelt het geluid alleen ‘user initiated’ af door middel van een mouse over.
InPage video kan getarget worden op het onderwerp of run of site aangeboden worden.

Social Media

social mediaInternet Publishers heeft voor de meeste website’s ook social media pagina’s op Facebook, Twitter en Google+ pagina’s. Adverteren op deze social media pagina’s bieden extra mogelijkheden om de doelgroep effectief te bereiken.

Facebook

De Facebook pagina’s van onze website worden bezocht door betrokken en geïnteresseerde consumenten. Precies uw doelgroep! Internet Publishers zorgt voor zoveel mogelijk relevante ‘Likes’ op de betreffende Facebook pagina’s die u kan bereiken met aanbiedingen, artikels, foto’s, events of productverkoop.

Facebook Mamaenmeer
Facebook Babyplaza
Facebook Babyinfo
Facebook Papaworden

Twitter

Voor een aantal websites heeft Internet Publishers een Twitter pagina met vele volgers. Specifieke en geïnteresseerde doelgroep is ook voor adverteerders bereikbaar met relevante Tweets voor aanbiedingen, events en nieuwtjes. Onder het motto ‘One tweet a day, keeps the competition away’ zorgt Internet Publishers voor een effectief bereik van de doelgroep.

Twitter Mamanemeer

Google+

De meeste websites van Internet Publishers hebben een Google+ pagina. Google+ is zeker aanvullend aan Facebook en heeft andere kenmerken en mogelijkheden waarmee adverteerders voordeel kunnen halen. De consumenten in de ‘cirkels’ zijn geïnteresseerd en kunnen geïnformeerd worden met aanbiedingen, nieuws, events en andere relevante informatie.

Google+ Babies
Google+ Mamaenmeer
Google+ Papaworden
Google+ Babyplaza
Google+ Babyinfo

E-books voor jonge ouders

e-booksInternet Publishers geeft e-books uit voor (aanstaande) mama’s.
De e-books zijn door de doelgroep, na registratie, gratis te downloaden van onze websites.

De online marketing voor het e-book bestaat uit een banner campagne op onze websites, posts op onze Facebook en Google+ pagina’s, posts op onze forums en via email.
De digitale oplage met de advertentie bedraagt gegarandeerd minimaal 3.000 stuks.

In ieder e-book zijn 5 ‘full page’ pagina’s beschikbaar voor een advertentie. De advertentie mag links bevatten naar een website naar keuze. Aangegeven kan worden bij welk onderwerp in het e-book de advertentie geplaatst moet worden.

Adverteren in het e-book is de perfecte targeting naar mama’s.

Reeds uitgegeven e-books:

  • E-book: ’40 weken zwanger’
  • E-book: ‘de eerste 48 weken van je baby’
  • E-book: ‘Zwanger worden’ in ontwikkeling
  • E-book: ‘Babyvoeding’ in ontwikkeling

Download een proefexemplaar

Testpanel jonge mama's

testpanelVerhalen en users stories van ervaringsdeskundigen en lotgenoten geven extra betrouwbaarheid aan product evaluaties. Een testpanel helpt om onafhankelijke informatie aan de doelgroep te geven. Verhalen van en voor jonge mama’s.

Internet Publishers organiseert testpanels voor mama’s die in verwachting of al mama zijn.

Voor een te testen product zoekt Internet Publishers online via de websites en Social Media een aantal mama’s die voldoen aan de opgegeven criteria en nodigen die uit om het product gratis te gebruiken en over de ervaringen te schrijven.

De testmama’s schrijven twee artikels over de ervaringen met het product. De artikels worden geplaatst op onze websites. De resultaten worden ook op onze Facebook en Google+ pagina’s gepost.

Naast onafhankelijke informatie over de producten direct naar de doelgroep, helpen de artikels ook bij het bouwen van een solide basis voor SEO.

De organisatie van een Testpanel door Internet Publishers bestaat uit:

  • Werven en selecteren van het afgesproken aantal vrouwen binnen de doelgroep, die voldoen aan de criteria
  • Banner campagne om de campagne te ondersteunen
  • Verzamelen en eventueel redigeren van de geschreven artikels van het testpanel
  • Publiceren van de artikels op de relevante websites en Facebook en Google+pagina’s

Voorbeeld:
Slaapzakjes van Ergopouch
Medela zoogcompressen

Product in de kijker

Product in de kijkerEen maand lang een product in de kijker. Tijdens ‘Product in de Kijker’ campagne wordt een product of dienst voor 4 weken op alle sites intensief onder de aandacht gebracht met display advertising en content marketing. De ‘Product in de Kijker’ campagne resulteert daarna in een dossier met het product of dienst als thema dat onbeperkt online beschikbaar blijft.
Het Product in de Kijker krijgt extra aandacht met een banner campagne.

De ‘Product in de Kijker’ campagne bestaat uit:

  • Dossier met 8 informatieve artikels (450-800 woorden)
  • 900.000 bannerviews (50% share of voice) in de 4 weken
  • 4 Social media posts op Facebook en Google+
  • Plaatsing video’s indien beschikbaar
  • Mogelijkheid voor aanvragen brochures, ledenwerving …

Het Product in de Kijker dossier krijgt een speciale rubriek met een link op de homepage van een van de websites.
Op deze pagina is ruimte voor 2 afbeeldingen en maximaal 500 woorden om het product toe te lichten met links naar de 8 artikels in het dossier. Indien gewenst wordt een video over het product op de pagina geplaatst.

Sampling & Coupons

Sampling & CouponsInternet Publishers heeft naast een groot aantal standaard advertentie mogelijkheden ook een aantal unieke mogelijkheden voor adverteren en productverkoop zoals sampling, coupons en pagina integratie. Contacteer ons voor meer informatie.

Sampling en Coupons

Enkele sites bieden de mogelijkheid om staaltjes of kortingsbon aanvraagformulieren op de websites en binnen de relevante rubrieken te integreren. De bezoeker kan dan direct, aan de inhoud gerelateerde, producten bestellen als een gratis sample of coupon.

Bestelpagina integratie

Bestelpagina’s voor producten kunnen geïntegreerd worden op een selectie van websites. De geïntegreerde bestelpagina’s kunnen gebruikt worden voor onder andere abonnementen op een magazine, deelname aan een prijsvraag, het bestellen van een product of het inschrijven op een nieuwsbrief.

Tariefkaart

Internet Publishers biedt een scala aan effectieve online advertentie mogelijkheden voor de doelgroepen jonge ouders in Vlaanderen.

Met een uitgebreid en een groeiend portfolio van professionele (mobiele) websites voor jonge papa’s en mama’s kan Internet Publishers u met raad en daad van dienst zijn om uw doelgroep te bereiken.

Download hier onze tariefkaarten.

Contacteer ons voor adverteren op de website én integraties/partnerships.

Tariefkaarten portfolio ‘jonge ouders':

Medium Prijs Eenheid
Display advertising UAP (RON) € 20 CPM
Display advertising UAP (ROS) € 22 CPM
Text ads (RON) € 18 CPM
Mobile advertising UAP € 22 CPM
E-mail marketing regular € 80 CPM
E-mail marketing dedicated € 90 CPM
Rich Media & (InPage) Video € 24 CPM
Content integration & advertorials € 495 EACH
E-book advertising € 650 EACH
Social Media € 175 POST
Testpanel jonge mama’s € 2.500 CAMPAIGN
Product in de kijker € 7.400 CAMPAIGN
Sampling & Coupons € 3 CPL

Tariefkaart geldig vanaf 1 september 2015 en vervangt alle voorgaande tariefkaarten.

CPM: Cost per Mille (1.000 impressies)
EACH: per stuk
CAMPAIGN: per campagne
CPL: Cost per Lead

Alle prijzen zijn exclusief 21% BTW en exclusief commissies.

Algemene voorwaarden

Internet Publishers BVBA hanteert de volgende algemene voorwaarden voor adverteerders en consumenten:

Algemene voorwaarden consumenten

Algemene voorwaarden adverteerders

Internet Publishers conformeert zich aan de volgende codes:

WHO Code

Internet Publishers

online uitgeverSinds 2007 bedenkt, ontwikkelt en exploiteert Internet Publishers, voor specifieke doelgroepen, succesvolle online marketing concepten die gebruik maken van de modernste technologie en die optimaal de mogelijkheden van de sociale media benutten.

De (mobiele) websites zijn een informatiebron voor consumenten en bieden adverteerders talrijke mogelijkheden om de doelgroepen effectief te bereiken.

Internet Publishers biedt, als online uitgever, verschillende online advertentieformules voor specifieke doelgroepen in een groeiend portfolio van professionele (mobiele) websites en digitale magazines voor consumenten.

Met display advertising, content integratie, email marketing, video en rich media kan de bezoeker van de websites effectief bereikt worden of het nu gaat om branding of direct respons.